reklama
kategoria: Finanse
19 kwiecień 2019

Przed tegoroczną Wielkanocą spadły rozbieżności w cenach. Sieci zmieniły strategie

zdjęcie: Przed tegoroczną Wielkanocą spadły rozbieżności w cenach. Sieci zmieniły strategie / Sieci handlowe zmieniły strategie przed tegoroczną Wielkanocą (Fot. serwis agencyjny MondayNews)
Sieci handlowe zmieniły strategie przed tegoroczną Wielkanocą (Fot. serwis agencyjny MondayNews)
Badacze porównali ze sobą ceny 20 popularnych produktów, promowanych w gazetkach sieci handlowych przed ubiegłoroczną i nadchodzącą Wielkanocą. I stwierdzili, że 11 z nich zdrożało, a 9 potaniało. Najmocniej podrożała kiełbasa biała – o blisko 17%. Najbardziej obniżył się koszt zakupu margaryny – o przeszło 27%. Ten ostatni artykuł odnotował też największą rozbieżność cenową w tym roku. Jego maksymalna cena jest 4-krotnie większa od minimalnej. W ub. roku różnica pomiędzy najdroższą i najtańszą margaryną była aż ponad 10-krotna. Inne wykazane odchylenia też były bardziej wyraźne w 2018 roku niż w br. W przypadku mąki rozpiętość była lekko ponad 7-krotna. Piwo i wódka miały tę samą różnicę, tj. ponad 5-krotną. Tak wykazała analiza Hiper-Com Poland i Instytutu Badawczego ABR SESTA.
REKLAMA
pogoda Górowo Iławeckie
-0.3°C
wschód słońca: 07:18
zachód słońca: 15:29
Koronawirus
warmińsko-mazurskie
reklama

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Górowie Iławeckim